donderdag 28 mei 2015

Meisjesgegiechel!


Nee ik ga niet alleen op de foto met mijn bril!!
Wel als er iemand bij op staat, ja dan wel!

Mag ik jullie voorstellen aan Karin en Els, twee van mijn ( vele) super lieve en toffe medewerkers.
Met veel meisjesgegiechel hebben we  deze foto genomen.
Ik hoor wel eens zeggen dat samenwerken met vrouwen moeilijker is dan met mannen.
Eigenlijk is dat niet zo, elk van de 'geslachten' heeft zo zijn voor en nadelen, trouwens dan heb je nog de vrouwen met mannentrekjes en de mannen met vrouwentrekjes, waar vallen die dan onder?
Algemeen wordt gezegd dat  vrouwen al eens wat venijniger zijn,  ze roddelen al eens meer,  zijn sneller slechtgezind en kunnen niet zo goed tegen kritiek. Ik kan jullie al meegeven dat dit in geen geval voor alle vrouwen geldt en dat ik geen van de boven opgesomde kenmerken in één en dezelfde vrouw herken, in tegendeel als ik er zo over nadenk ken ik wel mannen met al deze eigenschappen in één persoon :)
Och we moeten al eens kunnen lachen met 'het andere geslacht' hé!

Ik kreeg vandaag nogal onverwacht een telefoontje van iemand van ons computerprogramma, ze hadden mijn blog gelezen.... Sorry lieve mensen van de helpdesk, het was zeker niet persoonlijk, ik hoop dat jullie het me niet kwalijk nemen en begrijpen dat dat telefoontje echt niet overkwam na de lange samenwerking en gekende problematiek!

Tijd om aan het avondeten te beginnen denken, vanavond gaan we wokken. Als ik nog op tijd thuis ben maak ik nog soep vooraf, supersnelle courgettesoep, anders worden het kaaskroketjes!
Speciaal op vraag van Karin: supersnelle courgettesoep? Poepsimpel:
1 grote ui,
2 à 3 courgettes
1 fles gezeefde tomaten of een 6 à 8 tal verse tomaten (10 sec in kokend water en weg is de tomatenschil)
bouillonblokjes naar smaak (normaal 1 per halve liter maar ik neem er 6 voor een kleine 5 liter soep)
één handvol peterselie
room naar smaak of voor een extravagant tintje een schepje mascarponekaas bij het opdienen

Snij de ui en geschilde courgettes in grote stukken, stoof even aan, voeg tomaten bij en 4 tot 5 liter water, bouillonblokjes toevoegen en een half uurtje laten doorkoken. Mixer erin en afwerken met vers gehakte peterselie, room of mascarpone en voor wie zin heeft frikadelletjes, kant en klaar of zelf gerold! mmmmmm............. Ik ga naar huis, soep maken!

Karin en ik!

Els met mijn bril!


Ga (terug) naar onze website www.keukenhuis.be