zondag 31 mei 2015

Alles komt goed!

Ik ben even uit mijn lood geslagen, helemaal van mijn melk.
Een van onze medewerkers, Patrick heeft vrijdagnacht een heel zwaar auto-ongeval gehad. Hij is er ernstig aan toe, gelukkig niet levensbedreigend, maar hij heeft verschillende zware breuken en is vrijdagnacht onmiddellijk geopereerd. Geert heeft hem gisterenavond wel al aan de lijn gehad, al kon hij zelf de telefoon niet vasthouden en moest zijn vrouw dit voor hem doen, want.... Hij maakte zich zorgen over het werk.
Buiten het feit dat Patrick voor ons bedrijf echt veel betekend is hij ook een goede vriend, een steun en toeverlaat, zelfs een beetje een zielsverwant want we zitten met onze gedachtegang bijna volledig op dezelfde lijn. Toen Geert enkele maanden geleden onverwacht in het ziekenhuis terecht kwam was hij één van de mensen die ik onmiddellijk wou bellen, hij heeft me toen in paniek en huilend aan de telefoon gehad, hij troostte me, hij was er voor mij, voor ons privé, voor Het Keukenhuis.
Patrick nu eerst even aan jezelf denken en herstellen, we vangen alles wel op en zorgen dat het loopt, wij zijn er nu voor jou!

Wat een hectische week is het geweest, ik ben wel wat stress en drukte gewoon, maar de afgelopen week was toch wel een zware.
De kinderen zitten in hun examenperiode, we zitten in een drukke uitleverperiode, Merksem is zo goed als uitverkocht en alles moet worden afgesloten, Zaventem is in opbouw en moet worden opgestart, we zijn volop aan het schakelen in het hele boekhoudsysteem en nu Patrick erbij, allemaal serieuze aanpassingen die veel energie en aandacht vragen.

We overleven het wel, dat weet ik wel maar het is soms toch niet makkelijk om alles een plaats te geven en daarbij nog de controle te houden over mijn gezin, mijn werk en mezelf.
Maar het zal moeten, ik moet hier door en liefst op de best mogelijke manier.
We gaan dag per dag wel zien, wat komt pakken we aan, alles stuk voor stuk, één voor één.

Gelukkig heb ik thuis 3 prachtige kinderen en de jongens hun 2 lieve meisjes, die thuis inspringen als het nodig is en heb ik Geert die er staat wanneer ik hem heb nodig heb.
Gelukkig heb ik op het werk verschillende ongelofelijk straffe mensen waar ik op kan terugvallen, die er niet voor terug deinzen om er mee in te vliegen en die nu al klaar staan om samen met mij alles op rit te houden.
Dus nu zorgen dat ik mezelf onder controle hou, niet panikeren  en blijven geloven dat alles goed komt.
Dat is trouwens de leuze die Patrick en Geert samen delen: 'Alles komt goed!' en dat is ook de leuze die ik mezelf nu voor de ogen moet houden.

Binnen een maand lees ik deze blog terug en dan denk ik: waar heb ik me toch zorgen over gemaakt, alles loop op wieltjes en is in orde gekomen, dat moet ik nu tegen mezelf zeggen en vertrouwen hebben in iedereen rondom mij en in mezelf en dan ga je het zien: alles komt echt goed!

Zaventem
Patrick, woensdagavond op een openingsreceptie.

Ga (terug) naar onze website www.keukenhuis.be