vrijdag 22 mei 2015

Behekst!

Vrijdagmorgen, de laatste dag van een drukke werkweek.

Nog 3 keukens in Merksem te koop, we zijn er bijna! Als onze klanten hier hun goesting niet moesten vinden: in Gent wordt er ook verbouwd en staan er nog een paar toonzaalmodellen te koop en daar zijn echte pareltjes bij!

Nostalgie: ons gezin 11 jaar geleden met de opening van Aartselaar!
Vandaag staat er heel wat op mijn planning. Een vergadering van gisteren met onze accountant over de automatisering van onze inkoop en verkoopfacturen verder uitwerken, de offertes voor de nieuwe toonzaal van Zaventem controleren en budgetteren,...
Eén van de werven waar we bezig zijn loopt onverwacht wat moeilijker, de monteur kwam me vertellen dat de midden blok plots 'behekst' blijkt te zijn, onmiddellijk ingrijpen dus want als je met
dat gevoel naar een werf toegaat loopt het zeker mis. Zo dadelijk even bekijken hoe we dit verder kunnen oplossen. De meeste oorzaken liggen blijkbaar in de bouw zelf, leidingen en chauffages die nog niet of niet juist liggen, een beschadiging door het transport,... Even zien wat het probleem juist is, even overleggen en dan weer terug op rit zetten, komt goed!


Dit weekend werken we door aan de inkoopprijzen en maandag doen we een update van de server want dat kan alleen als er niemand is ingelogd op het netwerk maar ik ga ook een beetje rusten, genieten en ademen in dit lange weekend met mijn beestje en in mijn kruidentuin, een beetje bekomen van alle drukte.

Gisteren ben ik nog naar de ouderavond geweest.
De twee jongste zijn een week geleden op 'chartresreis' geweest en alle  ouders kregen een nabeschouwing.
Net zoals we zelf alle dagen ons hart en leven in onze zaak steken is ook de klastitularis van onze kinderen een man die echt alles geeft. Respect en dank u wel, want u gaat echt aan de slag om uit elk kind apart het beste boven te halen en daar kan je als ouder alleen maar dankbaar voor zijn.

De kinderen zijn ondertussen al vertrokken voor hun laatste dag werkstage. Michiel heeft zelfs een aanbod gekregen om als jobstudent aan de slag te gaan, wat een compliment!
Hoewel het niet altijd even makkelijk is om ze groot te krijgen, ik ben zo fier op hen alle drie voor wie en wat ze zijn en kunnen!

Ga (terug) naar onze website www.keukenhuis.be