maandag 15 juni 2015

Controlefreak

Eventjes was mijn blog teveel, de afgelopen week was een rollercoaster van drukte, problemen, oplossingen, gezin, afspraken, werken en de Marokkaanse eetavond!
Ik heb alles onder controle gehouden maar heel vaak het gevoel gehad dat ik de controle aan het verliezen was. Ik had misschien beter wel de tijd genomen om elke dag even te bloggen en uit te blazen, langs de andere kant: wie heeft er wat aan om elke dag te horen welke bergen er zijn verzet en welke problemen er hier bij kwamen kijken, alleen ikzelf waarschijnlijk want dan had ik het van me af kunnen schrijven.

Je hebt ondertussen al wel door dat ik een zware controle freak ben, alles volgens de regeltjes en binnen de lijntjes, alles op schema en onder mijn controle, mijn eigen kinderen noemen dat mijn 'autistisch kantje'. Misschien is dat wel zo maar het is voor mij de manier om alles te laten lopen en werken. Ik heb een grote verantwoordelijkheid, voor mijn gezin dat op me rekent voor het dagelijkse huishouden en er gewoon te zijn voor hen, voor onze klanten die op me rekenen voor het goede verloop van elke keuken, voor onze werknemers die op me rekenen voor hun job en de werkproblemen op te lossen en de afgelopen week voor de 11de klas die op me rekende om van hun Marokkaanse avond een succes te maken.
Enfin, de week is gepasseerd en ik sta klaar voor de volgende.

De Marokkaanse avond was een succes en ik heb er van genoten om met die jonge mensen die avond samen gas te geven, werkers dat er tussen zaten en toffe gasten en grieten dat er bij waren. Fier dat ik op die bende jeugd ben, mijn eigen kinderen bijgerekend, ze hebben heel hard gewerkt. 240 mensen zijn er komen eten en misschien was het af en toe chaos, het was superlekker en keigezellig!
Ik heb lang geen idee gehad welke namen ik mijn kleine gansjes kon geven die altijd even druk in de weer zijn, maar nu kan ik niet meer kiezen.
Als het jongens zijn heb ik de keuze tussen Joppe, Wannes, Peter-Jan, Sander, Florian, Jannes, Jesse, Ben.
Als het meisjes zijn heb ik de keuze tussen Lotte, Scooter, Janne, Hanne-Lise, Juno, Pia, Zazou, Julie (en ik ben er zeker een paar vergeten).
Er zit dus niets anders op dan volgend jaar opnieuw een nestje gansjes te laten uitbroeden :)

De gansjes groeien ondertussen als kool, onze gekwetste kip zit sinds gisteren terug bij haar vriendinnen en stelt het goed, Stans en Jet genieten van hun fris geschoren velletje met de huidige temperaturen, Fien heeft spijtig genoeg alle vogeltjes gevangen die uitvlogen uit het vogelhuisje waar ze een maand bovenop op wacht heeft gelegen en Eddie en Leo zijn als altijd mijn 2 trouwe viervoeters en schaduwen, waar ik sta of zit, staan of liggen zij ook.

Nog even een douche, dan langs het stadmagazijn om de decoratie terug te brengen en op naar het kantoor, klaar zoals elke maandag om de week,met een positieve 'vibe', zijn startschot te geven!
de afwasploeg: Sander en Peter-Jan

Hanne-Lise en de kassa perfect onder controle

De bar met Joppe en Pauline achteraan

de tafels buiten met Michiel in outfit

de zaal
Mijn gansjes die bijna uit mijn hand eten!

andere kant van de zaal

het keukenteam bij de tajines


 

Ga (terug) naar onze website www.keukenhuis.be