dinsdag 26 mei 2015

Computermiserie!

De dag zit er bijna op, maar goed ook want ik ben moe.
Vanmorgen eerst de problemen op de terminalserver (na de update) opgelost.
Elke keer na zo'n update is er wel één of andere foutmelding.
Vanmorgen waren het er veel. Na een uurtje telefoneren met de helpdesk was alles opgelost, voorlopig dan toch, tot de volgende update.
Toen ik deze namiddag telefoon kreeg van iemand anders van de helpdesk om te vragen wat er precies was misgelopen en na een paar zinnen bleek dat die persoon amper wist hoe en wat de snelkoppeling voor de update op de server juist was (we werken al meer dan 10 jaar met dit bedrijf samen waarvan al minstens 5 jaar via terminalserver), verloor ik dan ook mijn geduld en dat heeft hij geweten!
Ik er nu wel een beetje spijt van (het is niet correct als je kwaad wordt, altijd het hoofd koel houden levert veel meer op) maar we betalen best veel voor het computer en softwaregebeuren binnen ons bedrijf, dan mag je ook verwachten dat deze mensen weten waar ze over spreken, hoe het systeem werkt en niet dat je als klant telkens terug dezelfde uitleg moet geven.
Dat verwachten ook onze klanten: service en kwaliteit aangepast aan de klant, oplossingen bij problemen en mensen die weten waar ze mee bezig zijn.
Niet dat wij zonder fouten zijn, zeker niet, iedereen maakt fouten en waarschijnlijk is het ook bij ons al wel eens gebeurd dat een klant zijn verhaal twee keer heeft moeten vertellen, maar niet aan mensen die niet weten met wat ze bezig zijn, dat nooit!
Iemand die niets van keukens kent moet geen technische vragen oplossen, iemand die niets van boekhouden kent moet geen factuur maken, ieder zijn vakgebied.
Natuurlijk moet je mensen ook opleiden en de kans geven om te leren maar dan wel onder controle, in samenwerking met een collega, een klant mag dit nooit als negatief ervaren.
Weet je dat ik 15 jaar geleden geen computer kon opzetten! Ik heb in mijn school of ziekenhuis carrière nooit een computer gezien. Na wat avondschool, veel zelfstudie en veel doorzettingsvermogen beheer ik vandaag ons hele netwerk, niet slecht voor een vroedvrouw hé!

Op 12 juni organiseren onze kinderen een eetavond in hun school, een Marokkaanse eetavond.
Van de ouders wordt er verwacht om daar waar ze kunnen te helpen.
Ik heb me dus geëngageerd voor de organisatie. Ik heb dit weekend en vanavond contact gehad met brouwers, bedrijven voor borden en bestek, ben op zoek naar decoratie (moest je dus thuis nog Marokkaanse decoratie hebben!!!!) en dat allemaal voor zo weinig mogelijk geld want de opbrengst is voor de kinderen hun eindreis en die willen we (lees de kinderen) liefst zo hoog mogelijk.
Voor wie nieuwsgierig is naar de school van onze kinderen volg even de volgende link, een video door henzelf gemaakt van hun Chartresreis, echt de moeite!
https://www.youtube.com/watch?v=bgicPCEYZPc
Tijd om te gaan slapen en de hele dag een plaatsje te geven en als morgen die meneer van de helpdesk terug belt .... Mijn hoofd koel houden en alles terug uitleggen!
Onze start 16 jaar geleden!
Ga (terug) naar onze website www.keukenhuis.be