dinsdag 1 september 2015

1 september!


Onze 2 laatstejaars studenten!


1 september voelt altijd als een nieuw begin, een nieuw schooljaar, een nieuwe start.
Hoewel de tijd van kleine kinderen en hun eerste spannende schooldag al ver in mijn geheugen zit, weet ik hoe nog heel goed hoe overweldigend deze dag is voor kinderen en ouders.
Als je in de fase komt van tieners en jeugd zoals wij veranderd die sfeer 'lichtjes'!
Het enthousiasme om naar een nieuwe klas en juf te gaan is veranderd in tegenzin omdat ze met de fiets voor dag en dauw (voor een tiener is half acht dag en dauw) naar school moeten rijden, gezichtjes stralen niet meer als zonnetjes maar zijn eerder bewolkt, de boektassen zijn niet meer dagen daarvoor al klaar gezet maar worden 5 minuten voor het vertrek vlug half (de andere helft ligt nog 'ergens' op hun kamer) ingeladen.
Het was bijna lachwekkend om vanmorgen onze 2 jongsten te zien vertrekken (de foto boven is dus niet van vanmorgen) maar toch, de spanning blijft. Ze starten alle twee aan hun laatste jaar, volgend jaar hoge school.
Sander heeft gelukkig ook de beslissing genomen om te blijven studeren en heeft mijn dag ook opgefleurd, nog één jaartje en hij is afgestudeerd!

Ook op het werk geeft 1 september me dat nieuwe startgevoel en ik kan je wel zeggen dat we er volle gas zijn ingevlogen.
Het gebeurd niet vaak maar af en toe zijn er klanten die ongelukkig zijn over het verloop van hun keukendroom en daar kan ik niet mee leven. Ik had vanmorgen dan ook zelf een afspraak met deze klant gemaakt, en na een half uurtje was alles rechtgetrokken en zaten we te babbelen als oude kennissen, de klant terug super tevreden en ik denk dat we in de korte toekomst nog een mogelijke samenwerking gaan hebben, ik hou jullie sowieso op de hoogte.
Soms lopen de dingen wat moeilijker dan je wil of verwacht hebt, maar alles heeft een reden en zo ook in dit geval. Door de oplossingen en keuzes die je maakt kan je zelfs negatieve zaken omzetten naar positieve relaties.
Ik was gisteren trouwens uitgenodigd door Serax (omdat de toonzaal zo mooi was gedecoreerd) op een signeersessie van Pascal Naessens. Meestal ga ik niet op zo'n uitnodigingen in, gewoon omdat ze zo tijdrovend zijn en de dagen zijn al zo kort, maar koken en servies zijn 2 van mijn grote passies, dus deze uitnodiging kon ik niet laten voorbijgaan.
Wie mij een beetje kent weet dat ik natuurlijk ook direct de opportuniteit zag om iets extra te doen voor ons bedrijf en ik ben dus naar huis gekomen met 15 kookboekjes in plaats van 1, ze waren wel niet gesigneerd maar ik had er eentje voor al onze vrouwelijke medewerkers van het kantoor en van Serax kreeg ik er nog een leuk pakket bovenop, je moest de gezichten zien toen ik de pakketjes en kookboeken overhandigde, dat extraatje voor mij is er meteen één geworden voor iedereen van kantoor! Ik zal waarschijnlijk wel geen uitnodiging meer krijgen voor andere signeersessies vermoed ik ;), maar met de deze heb ik iedereen zoveel plezier gedaan dat ik dat er voor over heb!


Het zijn dus productieve dagen, de planning zit goed vol en de nieuwe contracten lopen binnen, ik raak amper door mijn administratie door en ga vanavond en morgenvroeg even serieus moeten doorwerken maar als alles goed loopt heb ik die extra uurtjes er altijd zonder veel problemen voor over, dat is de keerzijde van de medaille, blijven gaan vraagt soms meer uren dan er in een dag zijn!
Gelukkig geeft dat nieuwe startgevoel me extra energie die ik goed kan gebruiken met alles wat er deze maand nog gaat komen, van de dagelijkse normale activiteiten tot de opening van onze nieuwe winkel. In ieder geval, het is de moment, een nieuwe start betekend ook tijd voor een nieuwe keuken, dus laat jullie verleiden en spring eens binnen, voor elke klant hebben wij dat extraatje dat een klant verwacht en verdient, daar staan wij persoonlijk en ook ieder van onze medewerkers voor garant!



Ga (terug) naar onze website www.keukenhuis.be