zondag 6 september 2015

Kwaad op Facebook!

Vanavond  even een sarcastische blog want ik heb een serieuze baaldag gehad.
Als je dus geen zin hebt in sarcasme en wat zelfmedelijden stop je beter met lezen.
Als je één van de mensen bent die de blog belachelijk vind, zeker verder lezen!
Heel het weekend mijn echtgenoot niet gezien, heel het weekend regen, de opbouw van de nieuwe winkels begint zijn tol te eisen, de lange dagen worden zwaar en ik raak niet meer uitgerust en blijf me moe en futloos voelen.
Ik ben in mei de blog gestart voor mezelf en voor ons bedrijf. Ik wou de mensen laten zien dat achter ons bedrijf ook maar gewone mensen staan, mensen met een gezin, mensen met grote en kleine zorgen net als iedereen. Geen enkel bedrijf loopt perfect en hoe goed je het ook bedoelt en probeert het lukt niet om al onze klanten 100% tevreden te krijgen, hoe ver je ook gaat er zal er altijd wel eentje zijn die toch negatief zal zijn en ongelofelijk maar waar 1 negatief bericht heeft duizend keer meer impact dan 100 positieve berichtjes.
Ik wist op voorhand dat ik veel van mezelf en mijn gezin zou bloot geven in de blog. Ik zou het niet kunnen om puur commerciële blogs te schrijven, de blogs zijn wie ik ben, waar ik voor sta, in goede en kwade dagen, de blogs vertellen wat er echt gebeurt in die goede en in kwade dagen. Ik kreeg een boel reacties, voornamelijk positief, af en toe wel eens onder de gordel maar dat nam ik er dan maar bij, dus waagde ik me na lang afwegen aan het Facebook verhaal en vond het best leuk, leerde veel nieuwe mensen kennen en kwam veel oude vrienden tegen. dus dacht ik, ik vraag eens om mijn blog te delen, ben ik even met 2 voeten terug op de grond gezet.
Met rode wangen heb ik de vraag om de blog te delen vanmiddag na 24 uur van mijn Facebook tijdlijn gehaald, bijna geen reactie, geen teken van wat dan ook.
Het was waarschijnlijk wel heel naïef om te denken dat mensen hier op in zouden gaan en me een berichtje zouden sturen om een potje van de allerlekkerste zelfgemaakte confituur te krijgen maar blijkbaar ben ik dus af en toe nog heel naïef.
Ik ben dus even kwaad op Facebook, nee niet op de mensen die erop zitten maar gewoon op het systeem, de mentaliteit, de ontgoocheling wanneer je ziet hoe weinig het betekend wanneer je jezelf bloot geeft, terwijl de meeste dingen die gedeeld worden stomme moppen zijn, agressieve filmpjes of melige teksten.
Ik weet het is onnozel en ik kan er zelf al bijna terug mee lachen, gewoon met het even van me af te schrijven dus nee ik stop niet met bloggen, want het is mijn uitlaatklep, bijna therapeutisch en is zelfs verslavend maar ik ga wel eventjes uit protest niet meer op Facebook en ja ik vind het niet zo leuk voor mezelf dat ik zo weinig reactie kreeg.
Voilà , het is van me af, hopelijk hebben jullie goed gelachen, dan heb ik toch nog iemand zijn dag opgefleurd en dat maakt mij avond al wat beter. Ik kruip eens lekker vroeg in bed, er staat me weer een drukke week te wachten, tot de volgende blog, niet vergeten dus via de website :)
Ga (terug) naar onze website www.keukenhuis.be